Fars dag.

'En far är en människa vars dagar lyses upp av sina barns leenden.'

Äntligen fick maken sina sockor!

Med en bricka full av frukost; en dekorativ smörgås, två kokta ägg, en skål med havregrynsgröt med sesamfrön, kanel och lingonsylt samt en rykande kopp kaffe uppvaktade de små sin far på hans, och många andra fäder, sin dag. Resten av barnaskaran är hemma hos sin far.

Ett paket innehållande ett par stickade raggsockor (Järbo 95042), en duschgelé och lite luktagott gavs också. Fadern blev glad. Sockorna åkte på direkt. Dom hade han trott att jag glömt av då det 'bara' var till honom, ack så fel han hade.

Jag ringde även min far som jag annars gärna hade åkt till om möjligheten hade funnits, men med sommardäck till andra sidan stan vågade jag mig inte trots plusgrader, dock fick jag veta att han och min bonusmamma ev skulle till Västerhaninge senare under dagen så vi bestämde att höras av då vi ev ändå ska dit då vi skulle hem till svärmor, så kunde man kanske sno sig en kram eller två. Tyvärr matchade det inte in.

Vi for även till Sorunda kyrka minneslund och tände ljus för svärfar.

Kommentarer:

1 Elin:

vilka mysiga sockar!

Svar: Tack så mycket! 😊
Sandy

2 Benita / Livsturisten:

Jag tände ljus för min pappa i trädgården, och för min mormor som skulle ha fyllt 104 år.
Vi hann inte åka någonstans då din pappa ombads att jobba extra. ...som vanligt...
Det hade varit jättetrevligt att åka till gravarna, och att träffas och kramas lite. <3

Svar: Vi får sikta på att ses en annan gång. Ni får hojta till när ni ska hitåt. ❤️
Sandy

3 Hellyh:

Kärlek! 💖

Svar: ❤️
Sandy

Kommentera här: